En herrejösses blogg.

Alla inlägg under juli 2012

Av malin - 26 juli 2012 20:49

Idag åkte flickorna hem och det tyckte jag var rätt tråkigt, men hoppas vi snart ses igen! Tetta kom hit idag med och ville ha middag, så det vart sushi - göttans, hungrig som jag var vart det storlek sumo, proppmätt och fick även en tidig födelsedags present av Tobias, en plattång, det tackar och bockar vi för.
Nu ska jag försöka bli klar med skolan för imorgon blir det festival!!!!

Av malin - 25 juli 2012 00:07

Ida och Fia är ju här och umgås lite, gud vad underbart det är!! Underbara älskade flickor.
Har busat med alla tjejer idag eftersom Tobbe var till sina föräldrar och höll på med altanen. Gick på stan och sen stack vi till karusell parken efter middagen i h när Tobbe kommit hem.
Kikade på Kommisarie Späck och hittade oss lite. Chokladen var inte så god som jag trodde, 3 bitar testade jag för att verkligen konstatera ett nej men den rökta osten är alltid god :)
Nu väntar sängen, imorgon blir det att handla det sista!

Av malin - 23 juli 2012 10:43

Ligger i soffan och dricker mitt kalla morgon the och kollar på The Big Bang Theory. Regnet öser ner men inom mig har jag solsken eftersom underbara älskade Sofia & Ida är påväg hit. Måste ner till biblioteket och kolla om jag hittar något om parlamentet i England och om revolutionerna.
Vart en god frukost iaf, gjorde en halv avokado, gurka, skinka och skagenröra, gött som fan!! :) måste fundera ut något att bjuda flickorna på till lunch, hmm något ska jag nog komma på :)
Tobbe köpte nytt nagellack till mig igår, en utav färgerna är turkos aktig. Sen vart det lila, rosa och en genomskinlig, tack gullet!!

Av malin - 22 juli 2012 23:52

Helgen var helt okej, var upp till svärisarna och grillade, fick ta taxin hem och dagen efter tog vi en lugn promenad, gud så fint väder det var. Ställde ingen klocka imorse eftersom vi räknade med att ungarna skulle vakna tidigt, 8.30 vaknade Elvira och då fick jag lite panik 9.20 gick nämligen min buss, men jag hann platta håret och packa det jag skulle ha med mig, kom med bussen och vägen mot Marlene började. Kom dit och gick ner till Monica, mötte upp Elsa och alla sen hem till dom, tunnade ur håret och flera folk kom, mysigt och trevligt, som alltid. Nackdelen med att ha flyttat till Avesta.


Nu ska jag tänka positivt, fick ju VG på min senaste historie avgift, så jävla underbart!!! Nu skickade jag in ännu en till och jag har dessutom fått en ny lärare, men jahaaaaa.. 3dje läraren och alla är olika, hmm, får se hur denne är nu då, hoppas han är duktig och kan ge bra feedback och inte är så jädrans grinig.
/malintjus

Av malin - 21 juli 2012 09:22

Igår så gick vi till svärisrna och hälsade på Johan som var där och sen grillade vi, det ska inte bli sent sa vi, men sista bussen for iväg så vi insåg att vi inte hann med den. Käkade, snackade och hade det trevligt, sen började de regna så vi gjorde ungarna klara för att gå och precis när jag skulle ta på Svea jackan så öppnade himelen. Jävla otur, men det avtar snart tänkte vi. Ack så fel vi hade, det vart bara att ringa efter en taxi, tur hade dom en bilstol till Svea men ingen till Elvira så hon vart kvar där uppe, hjärtans barn!


Maten vi käkade var ost, sallad och grillad fläskfile, vi hade en billig ifrån Willys och svärisarna hade ett svenskt kött, snacka om olika köttbitar, vårat var smaskigt och gött, masserade in den med chili och vanilj, göttans!


Nu ska jag ta Svea och sen fixa oss för Svea & Tobbe ska till svärisarna och Mia ska komma och hämta migså vi ska göra staden, mysigt! Ska även fixa ögonbrynen!
/malintjus

Av malin - 19 juli 2012 21:18

Sitter med färg i håret, den räckte inte så Tobbe kom som en räddare i nöden och handlade mera. Nu hoppas jag att jag fick i överallt. Imorgon blir det nog att fixa ögonbrynen om jag får en tid. Hoppas detta blir bra bara!!!

Av malin - 18 juli 2012 15:09

Elvira är en riktigt sjusovare, nu har jag tittat på Peter pan och ätit några skedar glass, men den var så mastig så jag ställde tillbaka den.
Nu blir det att kynda mig å platta håret, för jag ger mig tusan på att Elvira hinner vakna innan jag hinner börja, men vi får se, vem vinner, hon eller jag?!

Kärleken till mina barn är oändlig och obeskrivelig.


 

Av malin - 18 juli 2012 13:35

MCENNEDY
Master taste of chocolate fudge style

Ovido - Quiz & Flashcards