En herrejösses blogg.

Alla inlägg under augusti 2009

Av malin - 31 augusti 2009 07:44

Sitter med mitt morgon kaffe som vanligt. Har ätit upp mina pastejmackor med paprika på. Känns skönt att ha lite sallad nu :) Ska åka in till Söderhamn med 8.57 bussen, sen upp till 'Högtrycket' å träffa Ronny. Sen åker vi hem, så ska jag laga mat idag med, blir nog nå wok med couscous, mummsigt! Sen blir det film med chips (jag vet, lite onyttigt, men va fan!)

Slänger upp bilder från Hedemora, mer finns på bdb å fejjan!

Nina & Tom


Tom


Andreas 



Glömde ju skriva det igår med, haha. Hemma hos Ringstedt så var det någon random kille som vart arg på Andreas för han tyckte att Andreas betedde sig illa mot mig, haha. Så försökte Andreas snacka sig ut ur det genom att säga att han var släkt med mig, då säger Nina - 'Ha! Kul om ni är släkt'. Åh gud vad jag skrattade, lill gubben daa :)

Nej, nu ska jag klä på mig å snacka skit med broder :)
/malintjus

Av malin - 30 augusti 2009 23:13

Gårdagen;

Andreas var inte på humör å inte jag, så dagen började ju skit! Sen efter  några timmar ringde Tom å sa att dom var påväg hem. Jippi! Lite gladare vart vi. Sen var drickan i Hedemora, ja då vart Andreas jätte glad men jag kände inte suget för att festa. Men när jag hade hämtat drickan, duschat å Nina & Tom var hemma så började det väl komma lite granna.
Förfestade hemma hos Cenita, trevligt! Sen gick vi ner till Bella å hade det skit trevligt. Gud så kul det var att träffa henne igen, det är ju va fan över 1 år sedan sist. Sen skulle ju surmulen Peter komma också, men det gjorde han inte förrens jag var hemma och skulle sova, haha!

Det var istortsett vad som hände. Vaknade idag så Mia kom å hämtade mig och Andreas. Så lagade jag mat, gick ut med hundarna å sen åkte vi till Gävle. Jag, Nina, Tom, Cenita & Lina. Vi satt i bilen, precis innan vi kom in på stationen å pratade om Robban & Kim, det roliga var att dom satt då utanför stationen när vi kom, haha, lite snuskigt. Så vi snackade lite med dom så Tom å Nina kanske kommer till helgen :) Hoppas iaf!

Nej, imorgon blir det en bättre blogg, bilder kommer då med. Älskar å saknar dig Rickard, du är guldvärd!
/malintjus

Av malin - 29 augusti 2009 14:49

Igår hände väl inte så mycket, sov här hemma hos Susanne. Andreas gick hem till Micke så då slog jag till. Krypte ner i sänge och gjorde det bekvämt och började kolla på 'College' (svata?!). Hahaa, den var väldigt bra å mycket rolig. Sen kom han hem så vi snackade lite å sen gick jag å la mig.



Vaknade imorse av gos Isak, han hade ju tappat sin första tand igår så tandfen hade varit på besök å det skulle ju vi kolla upp :) Hela 2okr hade han fått för sin tand. Sen gick jag hem å duschade å följde med Susanne & Isak till Vikmanshyttan å plockade plommon. Åkte på donken och handlade sen hem å käkade. Så nu sitter jag här och ska snart gå hem igen å duscha på nytt, känner mig inte så jävla fräsh om jag ska ut ikväll.
Jag och Andreas ska hem till Bella och festa, hon fyllde ju 18 för ett tag sedan så nu ska det firas. Får se om det blir kul eller inte, annars är det ju bara att vända på klacken å gå hem.

'jag håller mig ifrån alla imorgon så kan du göra som du vill i min hemstad'
/malintjus

Av malin - 28 augusti 2009 11:29

Slänger upp lite bilder ifrån igår, mysigt att vara tillbaka i Hedemora, har saknat stället lite granna :)

1. Tom
2.Tom
3.Nina
4. Cenita & Lina

Nu blir det att handla glass klockan 12, sen ner på staden för Susanne ska klippa sig klockan 12.15, sen till Hedemora bostäder å höra om det finns någon lägenhet ledig som vi kanske kan kolla på :) Men igår så snackade Tom och jag om vi kanske skulle flytta ihop. Han, Nina & Jag i en 3a, skulle ju kunna gå :) Men jag är ändå sugen på att bo ensam :)

Idag vaknade jag runt 6 först, men lyckades somna om till 8, då kom Isak in och skulle ha kläder och sånt. Sov hemma hos Susanne å co. Sen körde vi Andreas till skolan och Isak till fritids. Sen ut med hundarna och nu fortsätter dagen.

Undra vad som sker ikväll?
/malintjus

Av malin - 27 augusti 2009 19:13

Sitter i soffan nu med Lina och myser. Hon har sin nappflaska med oboy och mig :) Idag har det väl gått bra. Skulle ha varit med på 'Aktuellt' idag, men jag hann undan, häjja mig! Sen hem och fixade mig. Gick till tåget, å det var försenat, så jag trodde inte jag skulle hinna med nästa. Men hann med iaf. Cenita & Tom kom och hämtade mig i Borlänge. Hem till Cenita och käkade mat, lasange mumma! Sen till Susanne och hejjade, bamsekram där! Andreas låg i sängen när jag åkte hem till Ljusne och nu när jag kom så låg han, haha :) 

Men nu är jag hemma med Lina. Cenita, Nina & Tom är nere på stan och i Vikmanshyttan tror jag det är. Imorgon ska jag kolla på lägenhet iaf. Så jag hoppas jag får den, ska tacka nej till utbildningen också som 'Högtrycket' vill erbjuda mig. Trivs bra här så jag ska kolla på en annan utbildning.

Hoppas vi kanske kan försöka :)
/malintjus

Av malin - 27 augusti 2009 08:03

Ja jag har då inte turen med mig iaf. Inatt (runt halv 1) så förberedde jag kaffebryggare för morgondagen, sen lägger jag mig åh helt plötsligt frågar mamma 'är du kaffesugen?'. Då hör jag att jag har knäppt på bryggarn med, så det vart att dricka en varsin kopp kaffe inatt sen försöka sova, vilket jävla oflyt man kan ha, haha!

Vaknade imorse klockan 6, tänkte platta håret och packa. Jag började med packningen sen så skulle jag platta håret, jag har ingen plattång. Men jag kommer ihåg att Tommy lånade den så jag går å hämtar den. Så nu är jag typ klar. Jag har packat, gjort min läxa, skrivit på alla papper, plattat håret och sånt. Nu ska jag bara klä på mig å åka in till vuxendagiset. Sen hem efter det med 12.2o bussen som jag hoppas jag hinner med, annars blir det lite pissigt. 14.o6 går mitt tåg till Gävle, så det måste jag med!

Hur vill du ha det?!
/malintjus

Av malin - 26 augusti 2009 22:02

Vad iaf till doktorn idag. Så han sa att det var ångest som hade satt spår, eftersom en del beror på att 4 stycken som jag känner har dött ifrån februari-maj. Sen har mamma blivit sjuk, massa småproblem (som egentligen inte betyder ett skit) som har satt spår (eller sår?). Men jag ska iaf ut på någon sida och själv behandla mig, haha, fläschigt det lät då.

Gick å handlade med mamma sen hem å började med maten, Sara kom så hon åt med oss och kollad epå film. 3:dje dagen i rad som jag ser filmen 'Hannah Montana the movie'. Jag lagade iaf potatisgratäng, ostshnitzel, sallad och beasås. Sen åkte hon hem å jag och mamma började snacka. Så såhär ligger det till;
- Jag & mamma måste ut ur lägenheten innan den 1/1o
- Jag måste hitta en lägenhet som jag vill bo i
- Jag måste försöka hitta ett jobb eller planera ett liv i Söderhamn
- Jag har inte tid eller ork med detta just nu!

Kul jävla liv man har!
/malintjus

Av malin - 26 augusti 2009 11:35

(ursäkta att det dröjde)
Svar till Sandra; Jag ska operera tuttarna.

Nu har jag ätit frukost, druckit mitt kaffe och tagit en underbar dusch. Sitter i handuken nu och lyssnar på norska P4 dom vanligt. Älskar verkligen den kanalen, kanske för att vi alltid lyssnade på den när vi jobbade?!
Ska till doktorn idag så jag hoppas han vet vad fan det är för fel på mig. Tycker det är väldigt jobbigt att inte kunna göra allt jag vill. Men men, håll tummarna för mig klockan 14.oo, fast han är väl sen som vanligt, så håll tummarna ifrån klockan 14.oo, haha :)

Tomas ringde igår å var lite ledsen i telefonen; 'Malin, jag vill inte sova hemma hos Lina'. Så nu får vi se om vi ska åka till Hedemora eller om han stannar hemma. Men jag tror det är bäst om han åker med, vafan. Han har aldrig sovit borta sådär. Har han och jag åkt iväg så har vi kommit hem på kvällen. Så vi får se hur det går, men jag hoppas han följer med :)

Blir påklädning nu och sen prat med mamma, sanningen ska fram.
/malintjus

Ovido - Quiz & Flashcards