En herrejösses blogg.

Alla inlägg under maj 2009

Av malin - 31 maj 2009 17:31

Lördag; Åkte till mormors grav och in till Bollnäs och handlade litegranna. Kändes iaf jätte bra att få se mormors grav igen, saknar henne så himla mycket. Sen käkade vi mat och myste i soffan. Snoret snorade för fullt.

Idag så har jag klippt lite av gräsmattan, målat dammen och varit duktig :) Så nu sitter jag och kollar efter jobb överallt i Sverige, men jag hittar ju inga, eller rättare sagt, det finns inga! Men det är väl bara att bita i och leta vidare, morbror skulle kolla med folk också, men jag vet inte hur det går för honom. Annars är det tamme fan bara att ställa sig på gatan och hoppas att det är någon som tycker att jag duger.

Mamma kommer iaf hem på onsdag kväll så det bli kul å träffa henne, på torsdag är det begravning och på fredag åker hon ingen. Jag vill också åka men jag kan varken in eller ut på mig själv just nu så jag vill bara gräva ner mig som en struts, tycker inte om detta, jävla bajs!

Nu ska jag ödlsa energi på Thomas också.
/malintjus

Av malin - 29 maj 2009 17:12

Igår så hämtade AK upp mig vid busshållsplatsen så vi åkte och handlade pösla på hemköp och sen handlade vi allt annat på Ica, yummie mat vart det när vi kom hit. Jag, AK och morbror gjorde pölsa, potatis och bacon, åh så gott det var. Jag har inte käkat det sen Kim gjorde det till oss för 1,5 år sedan, hiiuwa! Sen gjorde vi äpple och rabarber-jordgubbs paj, så Linda kom och käkade med oss. Kim satt uppe på rummet och nörda på datorn :) Sen kom Maria också, men henne och Kim ser man ju typ ingenting utav. Sen la sig morbror och AK, så jag la mig i soffan och myste med popcorn - dipp, tillmans falukorv, pepsi max och cigg, tjockis Malin i farten. Kollade på filmerna 'Fast furious' och 'ZuperZebran', gud så bra dom va, grät på båda filmerna, ikväll blir det nog 'Jönssonligan'.

Vaknade runt 11 idag och började med kaffe och skitsnack med AK, sen gjorde vi lite i dammen och käkade mera paj. Sen var jag tvungen att duscha, fy va äcklig jag var och nu är AK i duschen. Morbror slutar om någon timme så då ska vi käka, lasange serveras idag. Får se om jag åker hem imorgon, jag vet inte, känns så bra att vara med AK. Dricker kaffe, röker och pratar hela tiden, känns så underbart. Morbror ska ringa som vän och höra om jobb till mig. Är så less nu efter samtalet jag fick så jag bröjar nästan gråta, det var stopp!

Läste morbrors dödsanons idag också, gud vilken fin dikt det var.
/malintjus

Av malin - 28 maj 2009 10:24

Nu har jag klätt på mig, och sminkat mig, käkat frulle - pizza och mysit med Maggan. Ska vänta på att Robban är klar så att vi kan åka till Gävle. Ska ta 12.o6 tåget till Bollnäs och sen 13.35 bussen till Alfta. Ska bli kul att få träffa dom igen, så länge sedan sist.

Igår så körde vi Astro lite, fan det va ju skit kul iaf. Sen tog vi bussen till Gävle som vanligt 21.1o, så vi gick till Buddy's och beställde pizza, men dom där fattade ju inte vad Jässica skulle ha, hon fick det hon inte skulle ha, så det slutade med Max för min del, såg ju ut som om dom hade lagt en mens klick mitt i pizzan, men men, tacka gudarna för Max.
Drygade mig med Fritz hela dagen igår så han började nog lessna. Men han ringde 5 imorse och skulle väcka mig, synd att jag var vaken. Jag hade ju lagt mig utan 'Ken' och hittade inte den jäveln förrens efter jag och Fritz lagt på. Men det var ju bra, somnade med Maggan och Tilda så det var gosigt som fan.

Sitter och kollar på Sally nu med Jässica, snacka om att det är KING!
/malintjus

Av malin - 27 maj 2009 11:47

Igår så red vi en liten sväng i skogen på Astro och Hajen. Sen slappade vi lite ochtog 21 bussen in till Gävle, missade alla pizzerior så det slutade med donken mat, yummie maximum! Så vi åkte hem och skulle se på film, men filmen funkade inte och sen funkade inte dvd dosan, jävla skit kväll, så vi kollade på tv och somnade. Men jag var så smart och ställe telefonen på ljudlös så jag hörde inte när Fritz ringde 4 imorse. HAHA!
Jag skulle vara duktig och väcka honom imorse igen så jag ringde hemligt nummer, men då hade han också varit smart och satt på ljudlös, bajs då tyckte jag om de! Men fick tag på honom tillslut, men då hade han inte tid för mig, har ni hört?! Han hade inte tid för MIG!

Idag ska vi sätta upp tråd till en hage och rida lite till troligtvis. Ligger i fotöljen med magont och kolla på 'Pip Larsson', älskar den serien. Har ätit och druckit mycket mjölk så jag är alldeles uppsvälld och har skit ont i magen, men det är ju så gott med choklad!

Fan också, nu måste jag på dass!
/malintjus

Av malin - 26 maj 2009 15:51

Robban och Jässica hämtade mig i Gävle så åkte vi till skatteverket, fyfan vad jag skrattade när vi var där inne, jävla kärring tog ju 100000 år innan vi vart klara och hon menade på att jag skrev fel och hade mig, åh dryg kärring! Sen till banken så att Mona skulle få pengar för kylskåpet. Sen åkte vi och handla med Rune på City gross, mycket mat vart det.

Kom hem och bytte vatten till hästarna och busa med hundarna. Sen gjorde vi fint i stuga också med knäckebröd och pinne. Sen vart det badning med hundarna, stackars dom, i kalla vattnet.

Ikväll blir det film och pizza!
/malintjus

Av malin - 26 maj 2009 09:12

Vaknade imorse klockan 6.1o, men orkade inte åka till Söderhamn med 8 bussen så jag sov 1 timme extra. Klev upp 7 och gick en 5o minuters promenad runt Ljusne. Gud vad skönt det kändes att se den vackra byn på morgonen. Alla ställen som man har varit och busat på. När jag gick förbi mitt och Camillas rökställe där vi stod och tjyvrökte på så vart det ett brett leende på mina läppar. Kändes så skönt, fast jag fick skoskav, haha!

Ska åka med tåget till Gävle 1o.o7 och då hämtar Robban & Jässica upp mig, så åker vi på skatteverket, sen måste jag på banken och Jässica ska handla mat :) Sen hem till dom och jag ska få träffa min älsklings 'Bassit Maggan', sen kanske rida lite och mysa med pollarna, hoppa studsmatta och promenera i skogen. Ska bli skit kul att åka dit.

Nu längtar jag bara som en tog till sommaren så jag får träffa folk och spöa Fritz lite, höhö! Man bråkar inte med mig ostraffat. Sen så blir det att börja jobba, undrar om jag ska söka som 'Turkisk kebab tillverkare', fick den ansökan från arbetsförmedlingen igår, haha, jävla nötter!

Nu blir det att tönta mig med Robban på msn innan jag åker dit.
/malintjus

Av malin - 25 maj 2009 22:08

Jossan sov hos mig inatt så igår var jag ju tvungen att käka pizza, min egna på 'La Gondola' så det kändes bra, nostaglin kommer tillbaka. Så idag körde brorsan henne till praktiken och sen gjorde vi alla ärenden, eller ah nästan alla. Sen åkte jag till Jossans praktik till henne & Frida, snackade skit och solade. Najs arbetsdag för dom. Sen hem med Jossans broder. Hem och lagade mat å slappade bara. Sen vart det mycket telefonsamtal för min del medans Jossan kollade på 'Färjan' och vart besviken, haha.

Så nu sitter jag här och slappar lite granna, mysigt värre. Har min snus och pepsi max, det är kärlek för tillfället. Petter är i Axmar och jobba, så jag försöker lura hit honom med lite utbud, haha. Men han vill inte, äckelhonom! Sitter och lyssnar på min musik som jag har på mammas dator, åh vilken nostalgi jag har nu, ska köpa en i-pod och lägga över allt och gå igenom Ljusne och bara mysa. Känns helt sjukt att jag har flyttat tillbaka till mamma, men sen får vi ju se hur länge jag bor här, jag kan ju inte bo här, det fattar ju vem som helst. Eller om brorsan flyttar så kan jag ju. Jag och mamma i en lägenhet, kan det bli bättre isf? NEJ! Så det skulle vara väldigt skönt.

Imorgon åker jag till Söderhamn med 8bussen och möter Sara där förhoppningsvis, ska till skatteverket och säga att jag har flyttat hit, ungdomsmottagningen och optikern, sen tar jag 12.2o bussen till Gävle, vänta ett tag där och sen ta bussen till Jässica & Robban, ska vara där tills torsdag, mysigt! Sen blir det nog Alfta, mysigt värre!

Nu blir det mera msn och nostalgi känsla!
/malintjus

Av malin - 24 maj 2009 19:08

Gårdagen; Kom hem till Ljusne med Sara efter en lång färd. Träffade Lill, Tomas, Tommy och Jonathan. Gick till Konsum och hälsade på alla och mötte Johnna, min älskade. Sen hem och grillade, men det fuckade sig så dom stekte skiten. HAHA, vilka offer. Så jag hade panik typ hela tiden, ingen borste, rakhyvel, 3 som skulle duscha, äta och ja fy fan. Sen spelade vi öl och myste lite. Tomas kom och hade kul med oss också.
Sen drog vi med 21.22 bussen till Söderhamn. Upp till Linus (snacka om nostalgi sen förra året som kom på besök!) och där var han, Anna och Tjockis. Sen ner på stan och träffade typ 100000 folk som man inte sett på 10000 år. Haha. Sen ringde Nastja och sa att hon hade en present till mig, då hade goungen köpt en ros till mig, gud vad glad jag vart. Sen för en gångsskull så träffade jag på lill äckliga Modd också, han va kåt och go å gla som vanligt. Haha, jävla äckeloffer han är, men han har sin charm!
Sen åkte vi lite bil med Veronica my love och 1 karusell. Sen hem med o2.22 bussen. Johnna somnade ganska fort medans jag snackade i telefonen ungefär 2o-3o min med Peter, sen somnade jag som en prinsessa.

Vaknade idag, bakis och äcklig, Johnna spydde och jag gick till Lill och drack kaffe. Sen åkte hon hem och jag gick till farmor och käkade. Mumma mat till max kanman ju säga, entrecóte (stava?!), potatis, grönsaker, beasås, efterrätten var en rabarberpaj med marsiansås.GÖTTA
Nu är jag hemma hos Jossan och ska ner på pizzan och hälsa på alla där och beställa en 'Malin special'. Imorgon blir det Söderhamn och boka tid på UM, hämta p-piller, soc och sen hälsa på Staffanskolan lite. Tisdag blir det antagligen Gävle, hem till Jässica och Robban och sen efter några dagar blir det Alfta förhoppningsvis. Så det blir flackande.

Tack för gårdagen allihopa, ni är guldvärda. Sara, Jossan, Jessica, Johnna, Kristin, Louise, Lill-Piggy, Tjockis, Linus, Modd, Olle, Veronica, Emma, Nastja, Sandra, Tommy <3 Om jag glömt någon, så sorry :)
/malintjus

Ovido - Quiz & Flashcards