En herrejösses blogg.

Alla inlägg under maj 2013

Av malin - 13 maj 2013 08:43

I helgen hände det som verkligen inte får hända ett dagis, eller någon annan byggnad, den brann ner. Jag mår så jävla illa över detta och igår beslutade jag och Tobias att alla våra loppis föremål åker dit istället eftersom dom har ingenting kvar, alla textiler och barnleksaker försvinner, lampor och tavlor, känns som en lättnad att man kanske hjälper till lite granna.


Så nu sitter jag med keso blandat med vanilj kesella och inväntar Tobias som ska komma med en större bil eftersom vi insåg att vi har en hel kartong med böcker också i källaren. 

Svea & Elvira är på dagis nu efter en skön promenad dit, i förrgår så var vi ut på nästan 1 timmes promenad också, härligt värre! Var även till U & V's hus igår, gud så jävla fint det var, verkligen deras hem!!


Dags att göra sig klar, PUSS & KRAM!

Av malin - 7 maj 2013 10:33

Igår var vi här så jag fick skriva en ny handläggningsplan och idag är vi här så Tobias får göra sitt. Klockan 13.00 tror jag det var så ska vi på möte med Nyföretagande och höra lite mer om hur allt går tillväga och så att jag får lite mer kött på benen hur man ska göra och hur allt går till, det som Tobias redan vet.


Imorgon blir det att fixa en logga till Svea service och vi ska även trycka på några plagg som vi har så vi får mera reklam. Gud vad jag är glad för att vi fick igenom detta och jag hoppas som sagt att vi kommer att kunna driva detta och kunna livnära oss på de i slutendan.


Dags att fortsätta på dagens att göra listan, jag måste verkligen köpa mig en ny almanacka så jag kan skriva in allt som jag ska göra.. PUSS

Av malin - 6 maj 2013 22:31

Välkommen till Svea service, vi tar hand om ditt hem!


http://sveaservice.123minsida.se/


Vi har alltså startat ett företag, känns jätte kul att jag får vara med och hjälpa min älskling att uppfylla sin högsta önskan. 

Sen hoppas jag verkligen innerst inne att detta kommer att gå bra, men man måste våga chansa.


Idag har vi varit ute och donat, men jag har ändå hunnit med mycket, nu kikar jag på tv med fina Sandra efter att vi käkat lite thai middag, mums! 

Imorgon ska vi på möten och flera möten om jobb och välmående, till helgen funderade vi på att åka till nedåt i landet, men ekonomin säger ifrån :(


Nu måste ni gå in på sidan!! PUSS

Av malin - 5 maj 2013 21:26

Dagen idag har varit skit jobbig, låg hela förmiddagen och på eftermiddagen fick jag lite energi så jag städade köket och vardagsrummet, är nu helt slut och sitter med datorn i knät och ska kika lite om jag hittar någon väska och plånbok.

Gjorde en helt sjukt god middag till mig själv här på kvällskvisten, gjorde en skinksallad med stekt halloumi och egen gjord dressing, mumsfillibabba!! Tur jag gjorde mycket så det räcker till ett par måltider till.


Imorgon blir det jobb som vanligt men jag har även ett gäng ärenden och samtal som måste göras, pust! 

På onsdag - som det ser ut nu, kan ju hända vad som helst - så ska jag taatuera mig igen, jag är såååå jävla taggad och nöjd, har jag visat min andra, döskallen? Kastar in en bild :)


 


Av malin - 5 maj 2013 09:32

Nu ligger jag i sängen efter frukosten och har sjukt ont i magen.
Efter att ha varit bra less på mitt kråkbo på huvudet så fick Tobias syster fria händer, det vart axellångt och lugg. Jag tänkte först en vanlig lugg över ögonen, men då skulle jag se skit konstig ut, så det fick bli en sned lugg.

Jag är kvar på hunddagiset men söker som tusan nya jobb, Tobias har planer han med, vad det blir får ni snart veta ;)

Ovido - Quiz & Flashcards